Oferta Zespołu Lordbud dla Właściciela Nieruchomości:

Wynajęcie nieruchomości czyli strona wynajmująca – Właściciel

Jeżeli podjęliśmy już decyzję, dot. wynajmu naszej nieruchomości: mieszkanie, dom, lokal, działkę, przygotujmy się do tego:

► Przygotujmy dokumenty określające stan prawny naszej nieruchomości potwierdzające naszą własność.

► Przygotujmy nieruchomość na wizyty potencjalnych najemców. Pamiętajmy o atmosferze: miło jest, gdy wnętrze pachnie i lśni czystością.

► Zdecydujmy, w jaki sposób będziemy szukać potencjalnego najemcę, czy zamierzamy korzystać z oferty:

► Określmy cenę wynajmu naszej nieruchomości. Rozeznajmy się na lokalnym rynku nieruchomości w cenach wynajmu podobnych nieruchomości.

► Przekalkujmy wysokość wkładu wniesionego w nieruchomość i oceńmy wartość zużycia materiałów w trakcie eksploatacji naszej nieruchomości przez najemcę.

► W razie konieczności w celu uatrakcyjnienia oferty wynajmu należy lokal wyremontować bądź doposażyć w brakujące elementy codziennego użytku takie jak meble, elementy dekoracyjne wnętrz itp.

► Nasza nieruchomość ma oczywiście swoje walory i to my ostatecznie decydujemy jak długo możemy poczekać na nabywcę, który je zauważy i doceni.

► Przeprowadźmy dokładną inwentaryzację nieruchomości celem uniknięcia ewentualnych nieporozumień ze stroną najmującą.

► W trakcie poszukiwania najemcy, wykorzystujmy wiele źródeł informacji.

► Dokładnie sprawdzajmy historię naszych klientów, unikniemy dzięki temu wiele problemów mogących zaistnieć w przyszłości. Rekomendacje, nr telefonu od poprzednich wynajmujących, sytuacja materialna itp.

► Przygotujmy, bądź kupmy dobrą umowę wynajmu. Umowa powinna zawierać wszystkie zależności w relacjach między stronami, sposobach płatności, kar umownych, itp. (dobre umowy transakcji nieruchomości nie są udostępniane w darmowych źródłach Internetowych). W przypadku wynajmu większych nieruchomości, niezbędna umowa notarialna.

►W przypadku znalezienia odpowiedniego najemcy, szczęśliwie przejmujemy obowiązki zarządcy swojej nieruchomości.

Współpraca z ubezpieczonym pośrednikiem zapewnia nam przede wszystkim oszczędność czasu, jak również zwiększa komfort i bezpieczeństwo przeprowadzenia transakcji.

Pamiętajmy, że poza przygotowaniem oferty i jej prezentacją od doświadczonego pośrednika możemy oczekiwać również m.in.:

  • informacji o obecnej sytuacji na rynku nieruchomości,

  • pomocy w kompletowaniu dokumentów,

  • negocjacji warunków umowy,

  • uzgadniania szczegółowych zapisów w umowach i wyjaśniania znaczenia tych zapisów,

  • wsparcia w załatwianiu formalności w urzędach i instytucjach,

  • pomocy w wyliczeniu szczegółowych kosztów transakcji,

  • sprawdzenia, czy nie dotyczy nas obowiązek podatkowy lub zwrot udzielonej bonifikaty,

  • wyboru sposobu zabezpieczenia rozliczenia finansowego transakcji,

  • fachowego doradztwa.

Przed zatrudnieniem pośrednika starajmy się dopilnować kilku zasad:

  • umawiajmy się na pierwsze spotkanie w biurze pośrednika,

  • rozmawiajmy z pośrednikiem o sytuacji na rynku nieruchomości,

  • zawsze prośmy o umowę pośrednictwa na piśmie,

  • przeczytajmy dokładnie umowę i prośmy o wyjaśnienie niezrozumiałych kwestii,

  • pytajmy o ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej i o licencję zawodową.

©2022 Kancelaria Nieruchomości Lordbud. Powered: GaleoGrupa.pl