Oferta Zespołu Lordbud dla Najmującego:

Najęcie nieruchomości

Jeżeli podjęliśmy już decyzję, dot. najmu nieruchomości: mieszkanie, dom, lokal, przygotujmy się do tego:

► Określmy swoje potrzeby, skonfrontujmy je z możliwościami. Zastanówmy się, co chcemy osiągnąć, najmując nową nieruchomość.

► Określmy budżet przeznaczony na utrzymanie danej nieruchomości.

Zdecydujmy, w jaki sposób będziemy szukać potencjalną nieruchomość. Zastanówmy się, czy potrzebujemy pomocy pośrednika bądź doradcy nieruchomości przy planowanym najmie, czy sami posiadamy odpowiednie doświadczenie i wiedzę o rynku nieruchomości. Każde działanie ma swoje wady i zalety, powinniśmy więc rozważyć, co w naszym przypadku nam się opłaci, wziąwszy pod uwagę ryzyko, wagę transakcji i poświęcony czas.

► W trakcie poszukiwań nieruchomości, wykorzystujmy wiele źródeł informacji. Warto jest skontaktować się z pośrednikiem nieruchomości, gdyż niektóre nieruchomości są w trakcie przygotowawczej do kampanii reklamowej i nie są jeszcze wystawione w Internecie.

► Po znalezieniu interesującej nieruchomości bądźmy punktualni z przybyciem na umówione spotkanie.

► W przypadku zainteresowania daną nieruchomością koniecznie należy sprawdzić czy rozmawiamy z właścicielem, pośrednikiem nieruchomości, najemcą nieruchomości bądź inną osobą trzecią. W przypadku najemcy nieruchomości, warunkiem koniecznym jest sprawdzenie czy posiada on zapis w umowie wynajmu dot. możliwości podnajmowania lokalu przez niego najętego.

► Dokładnie czytajmy podpisywaną umowę. Słowo pisane nie jest słowem mówionym. Zadbajmy o dobrą umowę wynajmu. Umowa powinna zawierać wszystkie zależności w relacjach między stronami, sposobach płatności, kar umownych, itp. (dobre umowy transakcji nieruchomości nie są udostępniane w darmowych źródłach Internetowych). W przypadku najmu większych nieruchomości, niezbędna umowa notarialna.

►W przypadku znalezienia odpowiedniej nieruchomości, podpisujemy umowę z załączonym protokołem zdawczo odbiorczym oraz sumiennie rozliczajmy się z najmowanej nieruchomości.

Współpraca z ubezpieczonym pośrednikiem zapewnia nam przede wszystkim oszczędność czasu, jak również zwiększa komfort i bezpieczeństwo przeprowadzenia transakcji.

Pamiętajmy, że poza przygotowaniem oferty i jej prezentacją od doświadczonego pośrednika możemy oczekiwać również m.in.:

  • informacji o obecnej sytuacji na rynku nieruchomości,

  • pomocy w kompletowaniu dokumentów,

  • negocjacji warunków umowy,

  • uzgadniania szczegółowych zapisów w umowach i wyjaśniania znaczenia tych zapisów,

  • wsparcia w załatwianiu formalności w urzędach i instytucjach,

  • pomocy w wyliczeniu szczegółowych kosztów transakcji,

  • fachowego doradztwa.

Przed zatrudnieniem pośrednika starajmy się dopilnować kilku zasad:

  • umawiajmy się na pierwsze spotkanie w biurze pośrednika,

  • rozmawiajmy z pośrednikiem o sytuacji na rynku nieruchomości,

  • zawsze prośmy o umowę pośrednictwa na piśmie,

  • przeczytajmy dokładnie umowę i prośmy o wyjaśnienie niezrozumiałych kwestii,

  • pytajmy o ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej i o licencję zawodową.

©2022 Kancelaria Nieruchomości Lordbud. Powered: GaleoGrupa.pl