Oferta Zespołu Lordbud dla Najmującego:
Najęcie nieruchomości
Jeżeli podjęliśmy już decyzję, dot. najmu nieruchomości: mieszkanie, dom, lokal, przygotujmy się do tego:
► Określmy swoje potrzeby, skonfrontujmy je z możliwościami. Zastanówmy się, co chcemy osiągnąć, najmując nową nieruchomość.
► Określmy budżet przeznaczony na utrzymanie danej nieruchomości.
► Zdecydujmy, w jaki sposób będziemy szukać potencjalną nieruchomość. Zastanówmy się, czy potrzebujemy pomocy pośrednika bądź doradcy nieruchomości przy planowanym najmie, czy sami posiadamy odpowiednie doświadczenie i wiedzę o rynku nieruchomości. Każde działanie ma swoje wady i zalety, powinniśmy więc rozważyć, co w naszym przypadku nam się opłaci, wziąwszy pod uwagę ryzyko, wagę transakcji i poświęcony czas.
► W trakcie poszukiwań nieruchomości, wykorzystujmy wiele źródeł informacji. Warto jest skontaktować się z pośrednikiem nieruchomości, gdyż niektóre nieruchomości są w trakcie przygotowawczej do kampanii reklamowej i nie są jeszcze wystawione w Internecie.
► Po znalezieniu interesującej nieruchomości bądźmy punktualni z przybyciem na umówione spotkanie.
► W przypadku zainteresowania daną nieruchomością koniecznie należy sprawdzić czy rozmawiamy z właścicielem, pośrednikiem nieruchomości, najemcą nieruchomości bądź inną osobą trzecią. W przypadku najemcy nieruchomości, warunkiem koniecznym jest sprawdzenie czy posiada on zapis w umowie wynajmu dot. możliwości podnajmowania lokalu przez niego najętego.
► Dokładnie czytajmy podpisywaną umowę. Słowo pisane nie jest słowem mówionym. Zadbajmy o dobrą umowę wynajmu. Umowa powinna zawierać wszystkie zależności w relacjach między stronami, sposobach płatności, kar umownych, itp. (dobre umowy transakcji nieruchomości nie są udostępniane w darmowych źródłach Internetowych). W przypadku najmu większych nieruchomości, niezbędna umowa notarialna.
►W przypadku znalezienia odpowiedniej nieruchomości, podpisujemy umowę z załączonym protokołem zdawczo odbiorczym oraz sumiennie rozliczajmy się z najmowanej nieruchomości.
Współpraca z ubezpieczonym pośrednikiem zapewnia nam przede wszystkim oszczędność czasu, jak również zwiększa komfort i bezpieczeństwo przeprowadzenia transakcji.
Pamiętajmy, że poza przygotowaniem oferty i jej prezentacją od doświadczonego pośrednika możemy oczekiwać również m.in.:
informacji o obecnej sytuacji na rynku nieruchomości,
pomocy w kompletowaniu dokumentów,
negocjacji warunków umowy,
uzgadniania szczegółowych zapisów w umowach i wyjaśniania znaczenia tych zapisów,
wsparcia w załatwianiu formalności w urzędach i instytucjach,
pomocy w wyliczeniu szczegółowych kosztów transakcji,
fachowego doradztwa.
Przed zatrudnieniem pośrednika starajmy się dopilnować kilku zasad:
umawiajmy się na pierwsze spotkanie w biurze pośrednika,
rozmawiajmy z pośrednikiem o sytuacji na rynku nieruchomości,
zawsze prośmy o umowę pośrednictwa na piśmie,
przeczytajmy dokładnie umowę i prośmy o wyjaśnienie niezrozumiałych kwestii,
pytajmy o ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej i o licencję zawodową.